Wystawa zaprezentowała kolekcję Elżbiety Barbary Ćwiklińskiej (1935-2013), która po jej śmierci została podarowana przez syna do Muzeum Okręgowego w Pile. Terminem Polska Szkoła Plakatu określa się twórczość polskich plakacistów z okresu po 1956 r. W pełni zjawisko to rozwinęło się w latach 60-tych XX w., a schyłek datuje się na lata 70-te. Po raz pierwszy terminu tego użył prawdopodobnie Jan Lenica, a określenie to ściśle wiąże się z wcześniejszym rozpowszechnieniem pojęcia Polskiej Szkoły Filmowej. Twórczość Polskiej Szkoły Plakatu dotykała różnorodnej tematyki, m.in.: filmu, teatru, wystaw i obrazującej różne wydarzenia. Ich cechą wspólną jest oszczędność formy, pewna ironia, lapidarność, umiejętność stosowania aluzji i umiejętność wykorzystania każdego tematu. Najważniejszy jest odbiorca plakatu, a nie wydarzenie czy produkt na nim reklamowany.
Na wystawie zaprezentowano plakaty takich artystów, jak m.in.: Rosław Szajbo, Jan Młodożeniec, Franciszek Starowieyski, Jerzy Duda-Gracz, Eryk Lipiński, Jan Lenica, Henryk Tomaszewski, Waldemar Świerzy, Tomasz Jura.
Elżbieta Barbara Ćwiklińska z.d. Janda, urodzona 2.08.1935 r. w Bielsku Białej, zmarła 8.12.2013 r. w Katowicach, pochowana w Pile gdzie obecnie mieszka jej rodzina.
Historyk sztuki, muzeolog, starszy kustosz, autorka ponad 30 publikacji z zakresu dóbr kultury, gliwickich muzealiów, czeskich ekspozycji biżuterii. W 1979 r. była stypendystką Ministerstwa Kultury Czech. Pracowała w Urzędzie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach, w Muzeum Śląskim w Katowicach oraz Muzeum w Gliwicach.
Biegły sądowy, rzeczoznawca Stowarzyszenia Historyków Sztuki. W latach 1965 – 1969 współpracowała z TVP – Katowice propagując sztukę dawną i współczesną. Jako pracownik Wojewódzkiego Urzędu Konserwatora Zabytków w Katowicach ocaliła kolekcję broni, ceramiki, mebli i obrazów należącą do cesarsko-królewskiego dostawcy dworu Brunona Konczakowskiego. Jako pracownik Muzeum w Gliwicach utworzyła pierwszą w kraju kolekcję współczesnej biżuterii artystycznej ze srebra, obecnie jedną z trzech największych i najbardziej znaczących kolekcji tego typu w Polsce. Opracowała naukowo zbiory malarstwa, grafiki i rzemiosła artystycznego. Opracowała monografię kustodium raciborskiego i relikwiarza z Panewnik, cennych i utraconych zabytków, a jej prace były podstawą zwrotu tych dóbr kultury.
Uczestniczka licznych konferencji, seminariów naukowych organizowanych przez Stowarzyszenie Historyków Sztuki Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk oraz spotkań naukowych organizowanych przez muzea. Zawodowo specjalizowało się w polskiej biżuterii artystycznej, sztuce Ziemi Gliwickiej, sztuce zdobniczej. W kręgu jej zainteresowań pozostawała również grafika, czemu wyraz dała tworząc prywatny zbiór plakatów polskich artystów.